Foto: Thinkstock.com

Zákazník vrací úder

Prodejci se učí, jak vás oblafnout. Vy se můžete naučit, jak jim odolat.

Nela G. Wurmová

Nela G. Wurmová
Psycholožka

15. 2. 2012

Obchodníci mají své metody. Donutí nás koupit i to, co vlastně nechceme, za zbytečně vysokou cenu. A co hůř - my si nakonec myslíme, jaký to byl výhodný nákup.

Nikomu se nechce kupovat věci, které vlastně nepotřebuje. Nikomu se nechce utrácet zbytečně mnoho peněz. A nikdo nemá rád, když se nechá reklamním trikem přimět ke koupi nějaké předražené zbytečnosti, která pár let jen zabírá místo v bytě, než ji konečně někdo vyhodí. A přesto často podléháme a z obchodu vyjíždíme s plným vozíkem, přestože jsme vyrazili jen pro máslo a rohlíky. Čím to je?

Články k poslechu

Od touhy k závislosti

Proč nás může nový vztah zcela pohltit a kdy to začíná být problém?

7 min

Paradox velkých vztahů

Hluboké vztahy drží pohromadě maličkosti. Ptejte se na banality. Mluvte o drobnostech.

10 min

Původ prázdnoty

Odkud pramení, jaký je její smysl a jak s ní můžeme naložit?

9 min

Vyroste vnitřní dítě?

Naše zranitelné já si říká o pozornost podle toho, co právě prožíváme.

11 min

Bojím se znovu uvěřit

Rozchod, zrada, konec přátelství, nesplněné přání… Jak nezůstat ve stínu ztráty?

9 min

15. 2. 2012

Načítá se...
Načítá se...
Načítá se...

Nejlépe hodnocené články

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.