Audiobook Michala Mynáře: Vztahové jedy
Vyberte si své téma Využívejte celý web: Předplatné
Foto: Thinkstock.com

Chlupatý byznys

Dostanou se nám ekonomické zájmy kosmetického gigantu až do trenek?

Jan Majer

Jan Majer
Šéfredaktor Psychologie.cz

10. 4. 2009

Pamatujete si na čistotou posedlého psychologa, který ve filmu Knoflíkáři v rámci terapie „ordinoval“ labilním pacientům důsledné opakování základních hygienických rituálů? Výrobce holicích strojků Gillette se rozhodl podobným způsobem léčit krizí zdecimovanou mužskou populaci západního světa. A také vlastní byznys, samozřejmě.

Firma Procter & Gamble se nadále nehodlá spokojit s tím, že si muži pomocí jejích produktů odstraňují vousy z tváře. Nestačí ani to, že od krku dolů se holí dnes již poměrně početná skupina metrosexuálů.

Podle nové reklamní kampaně Procter & Gamble nemají chlupy co dělat ani na těle „opravdových chapů“, kteří zatím měli z vymydlených hochů legraci. „I strom vypadá větší, když se okolo něj poseká křoví,“ hraje se v reklamě na citlivou notu.

Vzhledem k částkám investovaným do kampaně je pravděpodobné, že se podaří trend nastartovat a obrat z prodeje „prostředků péče o mužskou krásu“ vygeneruje už letos výrazně vyšší zisky. Loni v tomto odvětví podle Financial Times utratili Američané přes tři miliardy dolarů.

Je opravdu možné, že po roce 2010 bude v západním světě ochlupení hrudníku či intimních partií považováno obecně za estetický trapas, třeba jako chlupy v dámském podpaží? O tom rozhodnou ženy.

Holení těla je totiž časově náročné a muži jsou líní. A nabízí se dobrá výmluva – pohrávat si obden desítky minut v kouplně se svým zevnějškem je zženštilé. Co by ale pravý Muž neudělal pro milovanou ženu, když jí bude „svetr“ nahoře a „drn“ dole připadat odpudivý nebo buranský?

A co dál? Bude dalším marketingovým krokem kampaň za holé hlavy? Radost by to jistě udělalo tvůrcům seriálu Návštěvníci, jejichž vize budoucnosti byla dokonale plešatá (nejen ekonomy potěší, když se jejich proroctví naplní).

V tomto případě se ale budou trendy velmi pravděpodobně vyvíjet jinak. Nejznámější výrobce holicích strojků je totiž zároveň  jedním z největších světových výrobců vlasové kosmetiky.

Líbí se vám Psychologie.cz?

Máte dvě možnosti, jak s námi zůstat v kontaktu. Předplatné vám otevře přístup k obrovské knihovně článků, videí a audiobooků. Nebo vám můžeme posílat nejzajímavější myšlenky e‑mailem zdarma. Tak se také dozvíte, když něco otevřeme pro všechny čtenáře.

Podpořit a připojit se:

Přístup ke všemu

Nejlepší myšlenky zdarma:

Novinky e-mailem

Články k poslechu

Jak vzniká trauma

Zážitek pohlavního zneužití ovlivňuje tělo i duši na mnoha rovinách. Proč se oběť nebrání?

25 min

Navždy změněná

Byla jsem zdravé, akční, společenské dítě. Až do svých jedenácti let.

8 min

Nejasné zprávy

Nemoci těla souvisejí s psychikou. Jen ne tak přímočaře, jak si někdy myslíme.

9 min

Chvála psychoterapie

Inspirace, naděje, bolest, síla. Co přináší setkání s lidmi a jejich problémy terapeutům?

10 min

V těle vysoce citlivých

Vysoce citliví umí být výkonní a kreativní. Co potřebují, aby ze sebe vydali to nejlepší?

25 min

Jan Majer

Šéfredaktor Psychologie.cz

10. 4. 2009

Jan Majer

Šéfredaktor Psychologie.cz