Nejlepší články k poslechu: Stáhnout
Vyberte si své téma Předplatné
Foto: Thinkstock.com

Chlupatý byznys

Dostanou se nám ekonomické zájmy kosmetického gigantu až do trenek?

Jan Majer

Jan Majer

10. 4. 2009

Pamatujete si na čistotou posedlého psychologa, který ve filmu Knoflíkáři v rámci terapie „ordinoval“ labilním pacientům důsledné opakování základních hygienických rituálů? Výrobce holicích strojků Gillette se rozhodl podobným způsobem léčit krizí zdecimovanou mužskou populaci západního světa. A také vlastní byznys, samozřejmě.

Firma Procter & Gamble se nadále nehodlá spokojit s tím, že si muži pomocí jejích produktů odstraňují vousy z tváře. Nestačí ani to, že od krku dolů se holí dnes již poměrně početná skupina metrosexuálů.

Podle nové reklamní kampaně Procter & Gamble nemají chlupy co dělat ani na těle „opravdových chapů“, kteří zatím měli z vymydlených hochů legraci. „I strom vypadá větší, když se okolo něj poseká křoví,“ hraje se v reklamě na citlivou notu.

Vzhledem k částkám investovaným do kampaně je pravděpodobné, že se podaří trend nastartovat a obrat z prodeje „prostředků péče o mužskou krásu“ vygeneruje už letos výrazně vyšší zisky. Loni v tomto odvětví podle Financial Times utratili Američané přes tři miliardy dolarů.

Je opravdu možné, že po roce 2010 bude v západním světě ochlupení hrudníku či intimních partií považováno obecně za estetický trapas, třeba jako chlupy v dámském podpaží? O tom rozhodnou ženy.

Holení těla je totiž časově náročné a muži jsou líní. A nabízí se dobrá výmluva – pohrávat si obden desítky minut v kouplně se svým zevnějškem je zženštilé. Co by ale pravý Muž neudělal pro milovanou ženu, když jí bude „svetr“ nahoře a „drn“ dole připadat odpudivý nebo buranský?

A co dál? Bude dalším marketingovým krokem kampaň za holé hlavy? Radost by to jistě udělalo tvůrcům seriálu Návštěvníci, jejichž vize budoucnosti byla dokonale plešatá (nejen ekonomy potěší, když se jejich proroctví naplní).

V tomto případě se ale budou trendy velmi pravděpodobně vyvíjet jinak. Nejznámější výrobce holicích strojků je totiž zároveň  jedním z největších světových výrobců vlasové kosmetiky.

Diskuse 0

Jan Majer

Šéfredaktor a vydavatel Psychologie.cz