Digitální porucha?

Dívky dnes překonávají chlapce na všech úrovních vzdělávání, od základní školy až po univerzitu.

Petr Pražák

Petr Pražák
Kouč

11. 4. 2016

Před 25 stoletími odmítal Aristoteles psaní jako dovednost, která vede duši člověka k zapomínání. V dobách, kdy bardové dokázali zpaměti přeříkat celou Homérovu Odysseu, se jistě znalost psaní mohla zdát jako zbytečný přepych. V současné době někteří psychologové a neurologové brojí podobným způsobem proti informačním technologiím.

Například renomovaný německý neurovědec Manfred Spitzer ve své knize Digitální demence nenechává na digitálních technologiích ani drátek suchý. Ve svém výzkumu na základě využití zobrazovacích metod mozku, modelů neuronových sítí a statistik dochází k závěrům, že informační technologie jsou škodlivé pro učení a tím i duševní vývoj dětí.

Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.

Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.

Chci předplatné
Už máte předplatné? Přihlaste se.

Články k poslechu

Bývalé lásky

Nejste první, s kým se milovali. Jak se vyrovnat s partnerovou minulostí?

11 min

IQ není všechno

Máte pocit, že nejste dost chytří, a proto nezapadáte? Místo v životě si budujeme jinak.

14 min

Náprava vztahových vzorců

Jak se vymanit z vývojového uvíznutí a odložit zátěž minulosti?

14 min

Naostro

První práce, zodpovědnost, závazky. Jak si zvyknout na novou životní fázi?

12 min

Útěcha ve střídmosti

Můžeme si život udělat bohatší tím, že ho o něco ochudíme.

12 min

11. 4. 2016

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.