Digitální porucha?

Dívky dnes překonávají chlapce na všech úrovních vzdělávání, od základní školy až po univerzitu.

Petr Pražák

Petr Pražák
Kouč

11. 4. 2016

Před 25 stoletími odmítal Aristoteles psaní jako dovednost, která vede duši člověka k zapomínání. V dobách, kdy bardové dokázali zpaměti přeříkat celou Homérovu Odysseu, se jistě znalost psaní mohla zdát jako zbytečný přepych. V současné době někteří psychologové a neurologové brojí podobným způsobem proti informačním technologiím.

Například renomovaný německý neurovědec Manfred Spitzer ve své knize Digitální demence nenechává na digitálních technologiích ani drátek suchý. Ve svém výzkumu na základě využití zobrazovacích metod mozku, modelů neuronových sítí a statistik dochází k závěrům, že informační technologie jsou škodlivé pro učení a tím i duševní vývoj dětí.

Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.

Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.

Chci předplatné
Už máte předplatné? Přihlašte se.

Články k poslechu

Lidská skládačka

Většina z nás podvědomě zkoumá, v čem jsme horší než ostatní. Jak se to odnaučit?

12 min

Zkreslené obrazy

Někdy v druhých vidíme sami sebe. A ten obraz se nám ani trochu nelíbí.

10 min

Jak odpočívá muž

Z relaxace se nesmí stát výkonnostní disciplína. Co mi tedy pomáhá nabrat síly?

6 min

Dejte každému rozhodnutí smysl

Změňte svůj přístup k procesu rozhodování. Věčná nejistota je peklo.

10 min

Dětem není dobře

Čím dál víc dětí potřebuje odbornou pomoc. Co se to s nimi děje a co …

20 min

11. 4. 2016

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.