Digitální porucha?

Dívky dnes překonávají chlapce na všech úrovních vzdělávání, od základní školy až po univerzitu.

Petr Pražák

Petr Pražák
Kouč

11. 4. 2016

Před 25 stoletími odmítal Aristoteles psaní jako dovednost, která vede duši člověka k zapomínání. V dobách, kdy bardové dokázali zpaměti přeříkat celou Homérovu Odysseu, se jistě znalost psaní mohla zdát jako zbytečný přepych. V současné době někteří psychologové a neurologové brojí podobným způsobem proti informačním technologiím.

Například renomovaný německý neurovědec Manfred Spitzer ve své knize Digitální demence nenechává na digitálních technologiích ani drátek suchý. Ve svém výzkumu na základě využití zobrazovacích metod mozku, modelů neuronových sítí a statistik dochází k závěrům, že informační technologie jsou škodlivé pro učení a tím i duševní vývoj dětí.

Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.

Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.

Chci předplatné
Už máte předplatné? Přihlaste se.

Články k poslechu

Mobil není dudlík

Jak pomoci k psychické pohodě dětem ve světě mobilů a tabletů? Časový limit nestačí.

9 min

Manipulační imunita

Jak nenaletět manipulaci? Učme se vyznat ve svých emocích a nebojme se jít do konfliktu.

12 min

Živoucí tělo

Je naší spojkou se světem, přesto ho málokdy doopravdy vnímáme. Jak to napravit?

10 min

Citově mimo

Druhý vás poslouchá, ale jako by neslyšel. Proč se někdy nedokážeme na blízké naladit?

8 min

Ve špatném vztahu

Co nás tam drží? Nevědomky si přehráváme staré vzorce a zranění. Kudy ven?

12 min

11. 4. 2016

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.