Podporovat neznamená programovat – to by si měli připomínat rodiče i učitelé. Z podpory se totiž snadno stane ovlivňování, indoktrinace. Online rozhovor s dětským psychoterapeutem a psychiatrem Peterem Pöthem vedl šéfredaktor Psychologie.cz Jan Majer.
Jak dětem nebrat jejich vlastní vůli a nechat je objevit vlastní cestu životem? Jak poznáme, že dětem necháváme dostatek prostoru, aby se samy našly? Že nepřekračujeme hranici, za kterou dítě ztrácí svobodu a svoji vlastní motivaci?
Předchozí rok a půl byl nestandardní, všechno se pozastavilo: nebyly kroužky, tréninky, škola fungovala jinak. Využijme příležitost znovu promyslet, jak vlastně jako rodiče máme a chceme přistupovat ke škole, ke vzdělání a nasměrování našich dětí.
Omluvte prosím nižší kvalitu zvuku. Rozhovor probíhal online na facebookové stránce Psychologie.cz, kde také najdete jeho videozáznam.
Mohlo by vás zajímat
Děti nám vše věří
Děti se často cítí opuštěné a nemilované. Jak vyjádřit zájem o to, co se s …
Přečíst článekDále doporučujeme:
Jak nás ovlivňují vzpomínky z dětství (přednáška)
Psychika zavřených dětí (rozhovor)
Největší omyly rodičů (rozhovor)