Podporovat neznamená programovat – to by si měli připomínat rodiče i učitelé. Z podpory se totiž snadno stane ovlivňování, indoktrinace. Online rozhovor s dětským psychoterapeutem a psychiatrem Peterem Pöthem vedl šéfredaktor Psychologie.cz Jan Majer.
Jak dětem nebrat jejich vlastní vůli a nechat je objevit vlastní cestu životem? Jak poznáme, že dětem necháváme dostatek prostoru, aby se samy našly? Že nepřekračujeme hranici, za kterou dítě ztrácí svobodu a svoji vlastní motivaci?
Předchozí rok a půl byl nestandardní, všechno se pozastavilo: nebyly kroužky, tréninky, škola fungovala jinak. Využijme příležitost znovu promyslet, jak vlastně jako rodiče máme a chceme přistupovat ke škole, ke vzdělání a nasměrování našich dětí.
Omluvte prosím nižší kvalitu zvuku. Rozhovor probíhal online na facebookové stránce Psychologie.cz, kde také najdete jeho videozáznam.
Dále doporučujeme:
Jak nás ovlivňují vzpomínky z dětství (přednáška)
Psychika zavřených dětí (rozhovor)
Největší omyly rodičů (rozhovor)