Foto: Thinkstock.com

Lék na slabou vůli

Přeprogramujte svůj mozek metodou „když‑tak“. My jsme to vyzkoušeli a funguje to.

Jan Majer

Jan Majer
Šéfredaktor Psychologie.cz

3. 3. 2011

Ze seriálu: Psychologie hubnutí
Neobjednat si třetí pivo, když jsme s kamarádem zašli na dvě. Udržet večer svoji pažravost na uzdě. Nevyslovit větu, která z rozhovoru udělá hádku. I když vím, co je pro mě v daný okamžik dobré, ne vždy dokážu tyhle klíčové momenty zvládnout.

Poslední dva měsíce jsem ale disciplinovanější. Shodil jsem pár kilo, kocovinu jsem měl naposledy po Silvestru. V časopisu Psychology Today jsem si totiž přečetl o metodě nazvané „když-tak“ (if-then), která na mě kupodivu funguje. Popovídal jsem si o tom na dálku s psycholožkou Heidi Grant Halvorsonovou, která se metodě „když-tak“ věnuje ve své nové knize.

Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.

Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.

Chci předplatné
Už máte předplatné? Přihlaste se.

Články k poslechu

Lidoop v zrcadle

Martin Burget přináší zajímavosti z oboru psychologie.

11 min

Puberta online

Co trápí generaci přezdívanou někdy sněhové vločky? Nemají možnost úniku.

16 min

Úzkost jako rádce

Když se k hledání smyslu života postavíme čelem, zmírní se i naše úzkost.

9 min

Příliš mnoho mužů

Stydím se za počet svých sexuálních partnerů. Jak se s tím vypořádat?

9 min

Výčitkář

Budí ve vás pocity viny a současně dojem potřebnosti. Co je za tím?

17 min

Jan Majer

Šéfredaktor Psychologie.cz

3. 3. 2011

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.