6. 9. 2019
Jak se správně říká, trvá jen několik málo vteřin, aby si na vás ostatní udělali názor. To, jak vás při prvním setkání vidí, se stává jejich vlastní osobní verzí pravdy a bývá těžké ji následně změnit. První dojmy mají významný vliv na budoucnost vzájemného vztahu. Na jeho samém začátku se osoba, s kterou se seznamujete, snaží zodpovědět dvě otázky: „Jsou vaše úmysly dobré?“ a „Jste pro mě dostatečně zajímaví?“ Když tímto testem projdete, začíná se tvořit důvěra a určitý zájem vás poznat blíž.
Chip Kidd je newyorským grafickým designérem obalů na knihy a svoji kariéru staví především na prvním dojmu. Abychom si knihu chtěli přečíst (koupit), musí nás přirozeně zaujmout. Svůj kreativní přístup staví na vyváženosti dvou atributů: mystičnost a jasnost. Mystičnost je důležitá proto, aby lidé byli zvědaví, co najdou uvnitř, a jasnost (opravdovost, ryzost a upřímnost), aby jim to dávalo smysl – tedy název knihy a grafika musí spolupracovat tak, aby byl finální dojem pozitivní a vytvořil v lidech motivaci a následnou akci. Stejné přirovnání můžeme vidět v symbolice jin a jang: dvě navzájem opačné a doplňující se síly tvoří neoddělitelný celek.
Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.
Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.
Chci předplatné