Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Miluje mě, ale odmítá opustit svou ženu: Co vlastně chcete vy sama?
Dobrý den, mám s přestávkami již desátým rokem intimní vztah s ženatým mužem v mém zaměstn…
Pavel Král
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
25. 2. 2015
Dobrý den,
mám s přestávkami již desátým rokem intimní vztah s ženatým mužem v mém zaměstnání (jeho firmě). Tento vztah jsem vyvolala já svou láskou k němu, která vznikla, když jsem ho blíže poznala.
Dlouho se vztahu bránil, nechtěl být nevěrný své ženě, měl výčitky svědomí. O své rodině mluvil pokaždé velmi hezky. Vážím si ho, je to moudrý muž. Našemu vztahu znovu a znovu propadal, vždy ho ale držel v mezích, které dokázal zvládnout.
Pro mě to bylo nesmírně bolestivé, velmi jsem ho milovala a miluji. Časem jsem se snažila odpoutat a začít jiný vztah. Vyzkoušela jsem to několikrát, ale pokaždé mě to opět vrátilo k němu.
Až po 6 letech mi řekl, že se svou ženou intimně nežijí 9 let (nyní už 12). Když ho žena několikrát po sobě odmítla, přijal to jako její volbu a o sex s ní už znovu neusiloval. Řadu let o tom dokonce ani nemluvili. Manželství jinak funguje, o intimních a osobních věcech se ale nemluví. Mají tři dospělé syny.
Moc dobře vím, že mu něha, city a sex velmi schází. Se svou ženou ale o tom nedokáže mluvit, ani intimní vztah s ní obnovit. Přesto ji má rád.
Náš vztah časem přerostl v hlubokou oboustrannou lásku, kdy si oba dáváme spoustu něhy a citu, sdílíme svoje pocity. Vím, jak moc je jeho mužnost pro něj důležitá, přesto je schopen potlačit v sobě všechny své touhy a potřeby, aby vše zůstalo ve stejných kolejích. Za svou ženu a jejich vztah cítí zodpovědnost. Nemá potřebu se s někým radit, cítí se silný.
Já si přesto myslím, že by se tato situace měla řešit. Sama ale nevím jak… Poradíte?
Alice

Názor odborníka
Dobrý den,
děkuji vám za dotaz i za důvěru. Přemýšlím, co vám na vaši otázku odpovědět. Když shrnu, co vím… Asi tak deset let (s přestávkami) máte milence. Je jím váš zaměstnavatel. On je ženatý, má dospělé děti a se svou manželkou sexuálně nežije. Chová se jako zodpovědný manžel a otec a jeho rodina funguje. Kromě své rodiny má ještě jeden vztah – s vámi. Vztah plný lásky, něhy a citu, ale vztah (zřejmě) tajný.
Píšete, že by se situace měla řešit, ale že nevíte jak. Dovolte mi otázku. Jakou situaci máte konkrétně na mysli? Jeho situaci? Nebo vaši? Co by mělo být cílem toho řešení? Chcete, aby obnovil intimní život se svou ženou? Pak by ale nejspíše opustil vás. Nebo chcete, aby svou ženu opustil a byl jen s vámi? Kdyby to udělat chtěl, už by to za tu dobu nejspíše udělal. Nebo chcete najít sílu odpoutat se od něj a odejít ze vztahu, který je pro vás zjevně neperspektivní? Podle toho, co píšete, jste se o to několikrát (a vždy neúspěšně) snažila. Nebo chcete kombinaci první a třetí možnosti? On se zcela vrátí ke své ženě, odpoutá se od vás a vy budete „volná“?
Vím, že jsem vám zatím moc neporadil. A myslím, že to asi nebude lepší. Můžu vám ale říci svůj názor. Pro něj je současná situace výhodná. Má vše. Stabilitu se ženou a vášeň s Vámi. Proč by se čehokoli z toho měl vzdávat? Vy taháte za kratší konec provazu, protože (na rozdíl od něj) máte jen ten jeden neúplný a tajný vztah.
Víte, řešit (a vyřešit) se dá téměř vše. Jen je třeba vědět, co chceme vyřešit, připustit, že s řešením musíme začít zpravidla u sebe, a přijmout skutečnost, že když se pustíme do řešení, mohou věci dopadnout úplně jinak, než bychom třeba chtěli.
Držím vám palce,
Pavel Král