Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Nedaří se mi navázat vztah: Zaměřte se na sebe a svou spokojenost.
Dobrý den, dovolte mi svěřit vám své trápení, protože nikomu z mého okolí se „vylévat“ ze …
Kateřina Vrtělová
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
29. 4. 2014
Dobrý den,
dovolte mi svěřit vám své trápení, protože nikomu z mého okolí se „vylévat“ ze svých emocí nechci, nikdo z nich mi pomoci nemůže.
Je mi 28 let a dalo by se říct, že jsem úspěšná mladá žena s dobrou prací, docela hezká a s množstvím zájmů. Mám i dost kamarádů, nebo spíš známých, a asi by nikdo nehádal, jak se cítím už dlouhou dobu osaměle. Budou to už tři roky, co nemám přítele a nevím proč, ale v mém okolí prostě není žádný chlap, který by mě zaujal nebo mě chtěl. Hodně lidí mi říká, že musím mít na každém prstu deset nápadníků, ale opak je pravdou.
Chybí mi i parta nějakých lidí, protože všechny kamarádky se postupně snoubí, berou a rodí děti. Na mě samozřejmě pak mají čas jen omezeně, a když ano, tak stejně polovinu času probírají své přítele a děti a já jim tajně závidím. Ano, chci mít taky svojí rodinu, vytvořit si svůj domov.
Snažím se na sobě pracovat, zkoušet nové věci, užívat si. Končím v práci kolem osmé a i když jsem unavená, chodím na různé akce, koncerty, do barů. A přestože je to zábava, většinou mi tečou proti vůli slzy, když se vracím domů. Ráno vstávám do práce a začíná smutný kolotoč znovu, až do víkendu, který většinou trávím sama celý.
Většinou to nevidím tak černě, ale poslední dobou na mě často dopadají špatné chvilky. Proč se mi tak dlouho nedaří navázat vztah? Můžu vyzařovat něco špatného? Svoji touhu po někom se snažím skrývat. Ale už mě prostě samota nebaví, bojím se, že všichni perspektivní muži jsou už zadaní…
Markét

Názor odborníka
Dobrý den, Markét,
díky za důvěru a upřímnost. Někdy je fajn se ze svého trápení vypovídat či vypsat. Je dobře, že jste to udělala a našla odvahu. Není se za co stydět, problém s osaměním či hledáním vhodného partnera řeší spousta lidí.
Nechápu však, jak víte, že vám nikdo z vašeho okolí nemůže pomoci? Jde o to, že s věcmi, které nás trápí je fajn se svěřovat, přinejmenším proto, že se nám uleví. A nikdy nevíte, co koho napadne, nebo kdo koho zná. Navíc je otázkou, zda ti vaši známí vůbec vědí, že máte o někoho zájem a hledáte. Píšete totiž, že svoji touhu po někom se snažíte skrývat. Kladu si otázku, proč je třeba to skrývat?
Jste úspěšná hezká mladá žena s množstvím zájmů. Takové obvykle nemají o nápadníky nouzi, přinejmenším je to jeden ze stereotypů, kterým lidé věří a proto je možná ani nenapadne, že to může být docela jinak. Jak se tedy svým známým prezentujete a jak chcete, aby vás vnímali? Nezpůsobuje navíc toto skrývání pro vás ještě větší napětí a stres, které rozhodně nepřispívá k vaší pohodě a spokojenosti se sebou?
A když už jsem jednou zmínila spokojenost se sebou, je to nepochybně něco, co z nás vyzařuje a co muži velmi intenzivně vnímají. K tomu je třeba být sama k sobě upřímná a dělat věci, které vás baví a dělají vám dobře. Jak jste zmínila, končíte v práci kolem osmé a ještě máte bohatý společenský život. Z toho jste pochopitelně unavená. Na ty akce chodíte proto, že se vám chce a baví vás, nebo proto, že si myslíte, že byste měla?
Jít mezi lidi je fajn a mít příležitost se s někým novým seznámit také, ale je otázkou, jak často je třeba to dělat. Také si myslím, že únava negativně přispívá k tomu všemu, co vás trápí, a může tak zvyšovat vaše negativní vnímání celé situace. Protože když jste v dobré kondici, představuji si, že to možná nevidíte tak černě. A vnímáte‑li věci pozitivně, umím si představit, že najednou můžete i vidět jinak, všímat si jiných věcí než doposud, a to může udělat velkou změnu.
To, jak sama sebe vnímáte a co chcete vyzařovat, je důležité. Jak je to nyní? Jste se sebou spokojená? Myslíte si, že máte druhému co nabídnout? Co je to? Co od vztahu očekáváte vy sama a co vám má partnerství přinést? A co se naopak měnit nemá? Myslíte si, že tato situace je pro vás v něčem užitečná?
Napadá mě, že možností pro seznámení máte zjevně dost a není problém někoho potkat. Možná je čas se zaměřit více do sebe a na sebe a dělat věci, které vám dělají dobře a nedělat ty, které vám berou energii a neprospívají. Možná je čas se udělat více „viditelnou“ pro potenciální partnery a také je lépe vidět.
Zaměřte se na sebe a na svoji spokojenost. Využijte čas pro to být sama se sebou ráda. Dělejte věci, které máte ráda, odpočívejte a buďte k sobě i okolí upřímná. To je totiž něco, co se i v partnerství hodí.
Přeji hodně štěstí!
Využívejte celý web.
Předplatné
Se srdečným pozdravem,
Kateřina Vrtělová