Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Stala jsem se otrokyní: Co je pro vás už za hranicí přijatelnosti?
Dobrý den, V devatenácti letech jsem coby submisivně založená žena začala toužit po domina…
Zbyšek Mohaupt, Psycholog, psychoterapeut, supervizor
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
19. 6. 2012
Dobrý den,
V devatenácti letech jsem coby submisivně založená žena začala toužit po dominantním partnerovi. Seznámila jsem se s mým Pánem a po intenzivním D/s vztahu jsem mu dala otrocký slib. Nyní není cesty ven a já jsem otrokyní 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Trvá to necelý rok.
Plním všechny rozkazy a nechávám se ponižovat kdykoliv a jakkoliv. Ale ne vždy jsem vzrušená, mnohdy musím překonávat sama sebe. Hlavně u trestů a mučení, nejsem moc masochisticky založená. Jsem normální?
Nejsem si jista, jestli to, že jsem otrok, je jen mé sexuální zaměření nebo jestli jsem blázen. Můj Pán je o dvacet let starší než já, je moc moudrý a rozumí mé duši. Neubližuje mi tak, aby to mělo následky.
Jen mě zajímá, jestli nejsem blázen, když takhle žiji.
mexicola

Názor odborníka
Vážená slečno.
Popisujete svůj roční vztah s vaším dominantním partnerem a ptáte se, zda jste normální, když vás ponižování v podobě trestů a mučení nevzrušuje. Submisivita není ovšem totožná s masochistickou sexuální orientací. Vaši duševní normalitu či její odchylku by mohl posoudit psycholog, psychiatr či sexuolog při osobním rozhovoru s vámi.
Vy sama si můžete alespoň ujasnit několik věcí. Zkuste si odpovědět na následující otázky: Jakou máte představu o podobě dobrého partnerského soužití? Co do ní z vašeho současného vztahu zapadá a co už ne? Co vás vzrušuje a co už leží za hranicí přijatelnosti? Co chcete a co už nechcete ve vztahu prožívat? Co pro sebe potřebujete, abyste se ve vztahu cítila dobře?
Je důležité si uvědomit, že ponižování (a to ani ve jménu lásky) nebývá nikdy zcela bez následků na duši člověka. Bere jí prostor pro růst, snižuje pocit vlastní důstojnosti a hodnoty. Navíc stále platí, že dobré a zdravé sexuální soužití je založené na oboustranné přijatelnosti sexuálních aktivit páru, na souhlasu obou partnerů. Pokud se ve vztahu děje cokoliv, co pro jednoho z partnerů znamená překonávat nelibost, odpor či strach, pak bývá vztah ohrožen.
Přeji vám, abyste mohla nacházet moudrost nejen v partnerovi, ale i v sobě samé.
S úctou,
Zbyšek Mohaupt