Síla kňourání

O tom, jaké jídlo nakoupíte, rozhodují i vaše děti. Všímejte si, jak snadno se necháte ovlivnit.

9:29
Kamila Ryšánková

Kamila Ryšánková
Psycholožka

17. 3. 2020

Nákup jídla může být velkou výzvou. Reklamy visí na každém rohu, pestrobarevné krabice lákají ke koupi. A když s sebou v obchodě máte i děti, je nákup jeden velký adrenalinový zážitek. „Mami, já chci ty kokinka s Elsou! Podívej se, tady je Mickey Mouse na oplatcích! Ty sušenky vypadají úplně jako auta z té pohádky, co jsme viděli včera!“ Děti chtějí velkou červenou krabici se sušenkami, cereálie plné cukru, z kterých se na ně zářivě usmívá oblíbený pohádkový hrdina, nebo oplatku jen proto, že má obal, na němž se mění při natočení obrázek. Doba strávená v obchodech se tak rodičům může často zdát nekonečná.

Nemusíte být ani rodiče, abyste se s tímto chováním v obchodních centrech setkali. Někdy se stačí rozhlédnout kolem sebe. U chladicích boxů se zcela nevinnými mléčnými výrobky může stát otec, který se úspěšně vyhnul všem uličkám se sladkostmi a hračkami, ale selhal na chytrém marketingovém tahu výrobců ovocných jogurtů.

Odemknout celý web

od 104 Kč měsíčně

Články k poslechu

Ven z beznaděje

Abychom našli dveře a odvahu jimi projít, potřebujeme porozumět kleci zevnitř.

14 min

Ranní propast

Psychický propad po probuzení může být součástí mírné formy deprese.

8 min

Jak unést nejistotu

Co když není žádný pevný bod, o který se můžeme opřít?

8 min

Maják ve tmě

V těžkých časech se radost zdá nepatřičná. Přesto bychom se jí neměli zříkat.

12 min

Třetí možnost

Změna se děje, když dokážeme otevírat nové možnosti. Jak tento proces podpořit?

12 min

17. 3. 2020

Načítá se...
Načítá se...
Načítá se...

Nejlépe hodnocené články

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.