Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Bývalý má přítelkyni: Jaký význam jeho novému vztahu připisujete?
Dobrý den, mám problém, se kterým se potýká zajisté více lidí… Jde o to, že můj bývalý p…
Jakub Jura, Psycholog, psychoterapeut
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
14. 6. 2011
Dobrý den,
mám problém, se kterým se potýká zajisté více lidí… Jde o to, že můj bývalý partner si našel novou přítelkyni.
Je to dva roky, co spolu nejsme, ale přesto strašně žárlím, že ona bude spát tam, kde kdysi já a bude mít všechno to, co já. Vím, že tak to v životě chodí, jen nevím, jak se s tím vyrovnat.
Musím na to pořád myslet, bolí mě to. Prosím, poraďte, co s tím.
Děkuji
Olí

Názor odborníka
Dobrý den, Olí,
píšete, že váš bývalý přítel má přítelkyni a vás to trápí. Vy jste se však rozešli před dvěma lety a tak by vás jeho partnerský i sexuální život nemusel vůbec zajímat. Přesto k tomu směřujete své myšlenky. Tak si kladu otázku: Jaký význam novému vztahu svého bývalého přítele přisuzujete? Je to definitivní tečka za vaším minulým vztahem? Nebo ještě něco jiného?
Zřejmě myšlením na vašeho bývalého přítele a jeho partnerku trávíte dost času. Až to budete mít vyřešené, respektive až se s tím vyrovnáte, tak budete dozajista myslet na něco úplně jiného. Bude to najednou dost času, který budete ve svých myšlenkách věnovat jiným věcem. Kdybychom se o tom spolu bavili, tak by mě zajímalo, k čemu všemu ten nově získaný čas využijete. Co všechno chcete udělat, až to půjde. Třeba přečíst si knížku, na kterou zatím nebyl čas, vyjít si s kamarádkou, namalovat obrázek – nejspíš přijdete na své vlastní (úplně jiné) činnosti, které už dávno chcete udělat.
Můžete s nimi zkusit začít už zítra ráno?
Budu rád, když mi dáte vědět, kam jste svou duševní energii obrátila a k čemu to bylo dobré. S pozdravem – mějte se nejlépe jak umíte.
Jakub Jura