Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Sex s ženatým mužem: Proč momentálně chcete pouze sexuální vztah?
Dobrý den, po dlouhém vztahu se závislým partnerem jsem se konečně probrala, odstěhovala, …
Michaela Zetíková
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
13. 2. 2013
Dobrý den,
po dlouhém vztahu se závislým partnerem jsem se konečně probrala, odstěhovala, našla si novou práci a začala žít naplno sama za sebe. Konečně jsem začala vnímat muže okolo sebe a po několika nepovedených rande jsem potkala ženatého muže, který mi učaroval. I já jemu.
Při prvním setkání jsem to ale nevěděla a jelikož přitažlivost byla silnější než zásady, tak jsme se tu noc milovali. Na druhé schůzce mi oznamil, že je ženatý, má malého syna a čekají další dítě.
Vím, že jsem to v tu chvíli měla ukončit, ale i za tu krátkou chvíli mezi námi vzniklo neuvěřitelné porozumnění, jako bychom se znali roky. Je mezi námi věkový rozdíl 15 let, ale i tak jsme naladění na stejnou vlnu (nejen sexualně), což on prý se svoji manželkou nikdy neměl, ani mít nebude.
Tvrdí, že miloval v životě dvě ženy, ale ona mezi nimi není – sňatek z rozumu. Vídáme se několik týdnů za účelem sexu (taková byla počáteční domluva), setkání mne velmi nabíjí a držím si k němu „zatím“ zdravý odstup. Je pro mě kamarád‑milenec se závazky, což mi aktuálně vyhovuje.
Poslední dobou změnil svoje chování a začal neplánovaně volat, brát mě na večeře a povídat si, zajímat se o to, jaká doopravdy jsem. Všimla jsem si, že i žárlí na muže v mém okolí. Otázkou pak je, proč čekají druhého potomka, proč pokračuje ve vztahu, v kterém není evidentně šťastný? A jakou roli hraji já?
Je možné takto fungovat nebo se zákonitě jedna strana časem zamiluje? Jak jsem již poznamenala, nechci ho brát rodině, vyhovuje mi jako milenec.
Děkuji
Karolína

Názor odborníka
Dobrý den, Karolíno,
ptáte se, jakou roli hrajete ve vztahu s mužem, který má s vámi poměr, ale přitom čeká dítě se svou manželkou.
Důvodů může být mnoho, možná váš partner potřebuje uniknout od problémů, které v manželství má, možná zrovna prožívá manželskou krizi, možná mu v manželství chybí nějaké to porozumění či souznění, které hledá jinde, možná je pro něho těžké unést tu zodpovědnost, kterou s sebou nese založení rodiny a potřebuje od této zodpovědnosti utéct. Každopádně se ale svého manželství vzdát nyní nechce.
Začínat si vztah s partnerem, který je ve svazku manželském s někým jiným než s námi, nekončívá dobře – buď to dopadne špatně pro vás nebo pro jeho ženu a děti. Vzhledem k tomu, že s manželkou má delší vztah a pravděpodobně i pevnější citové pouto a je těžší ji opustit, když je s ní ženatý a má s ní rodinu, tak se častěji stává, že ženatý partner opouští svou milenku.
Ptáte se, zda je možné mít s někým poměr a nezamilovat se? Domnívám se, že to není přirozené s někým spát a přitom si držet dlouhodobě citový odstup. I když si můžeme namlouvat, že se nám to daří, city v tom hrají roli a výsledkem může být psychické zranění.
Takový vztah se může vyvinout v podstatě dvěma směry:
• Buď zjistíte, že váš vztah byl založený pouze na fyzické přitažlivosti a jinak si spolu nerozumíte. V podstatě, že se k sobě nehodíte a pouze erotický vztah vám může přestat vyhovovat a tedy půjdete od sebe.
• Nebo ten vztah přeroste v lásku a pak bude váš partner stát před dilematem, co s jeho manželstvím.
To počáteční porozumění, jak píšete „jako byste se znali roky“, může být jen iluzí, kterou prožívají páry, které se ještě moc neznají. Teprve, až ho budete znát déle, budete schopna toto posoudit realističtěji.
Zkuste si odpovědět na otázku, proč vy momentálně chcete pouze sexuální vztah a zůstáváte ve vztahu se ženatým mužem? Může v tom hrát roli to, že se bojíte zamilovat, či se bojíte navázat se na dalšího muže z obavy, že ten by se opět mohl vyvinout v závislý či jinak patologický vztah?
Vyhovuje vám to takhle? Jak byste chtěla, aby to pokračovalo dál? A co byste vlastně vy osobně doopravdy chtěla, abyste byla šťastná?
Přeji vám vše dobré.
S pozdravem,
Michaela Zetíková