Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Mám hrůzné sny.
Sny se odehrávají za 2. světové války. Začalo to ve čtvrté třídě a trvalo to téměř celý rok – …
Martin Sládek
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
7. 10. 2010
Sny se odehrávají za 2. světové války. Začalo to ve čtvrté třídě a trvalo to téměř celý rok – navštěvovali jsme se školou sovětské válečné filmy. Pak byla pauza a teď to pokračuje. Sny jsou na pokračování celou noc. Vždy se vzbudím, ale zase to pokračuje. Nakonec zabijí mě i oba mé syny. Co to může znamenat?
Žirafa

Názor odborníka
Dobrý den,
úvodem je třeba říct, že asi žádný konkrétní sen se nedá vyložit „univerzálně“, i když tyto snahy tu také byly a jsou (snáře, kartářky). Význam snu je třeba vždy vztáhnout k tomu, co „snící“ člověk prožil, prožívá, v jaké situaci a životní fázi se nachází.
Ve vašem dotazu sice tyto informace chybí, ale i s nimi se vždy pohybujeme na tenkém ledě a v rovině domněnek.
Dešifrovat sen je otázka velmi složitá a i psychoanalytici, kteří s tím mají zkušeností nejvíce, nad tím tráví spoustu času.
Intenzita snů i to, že jsou sny, jak říkáte, „na pokračování“, zřejmě svědčí o tom, že emoce, poselství, které vám chce sen sdělit, jsou velmi silné. Nakonec i ty hrůzy, které se v něm odehrávají.
Přemýšlela jste o tom, co znamená strach, úzkost, násilí ve vašem životě­? Co se aktuálně odehrává ve vašem životě? Co prožíváte, jaké změny vás čekají? Jak to vše souvisí s tím, co prožíváte ve snu nebo po probuzení? Co vám ten sen chce sdělit, co třeba nechcete vidět či vnímat? Zkusila jste někomu o obsahu svých snů říci?
Nebude to určitě náhoda, že se vám vrací takovéto sny právě v tuto chvíli. Zkuste se na chvíli zastavit a ohlédnout se po souvislostech, které vás napadnou.
Určitě by vám v tom mohl pomoci i terapeut, který by vás dokázal ve vašich úvahách vést. Ale vy jste a zůstanete jediná, která se „v tom všem popleteném“ dokáže nakonec vyznat.
Asi jsem vám moc jasna do toho zmatku nevnesl, ale jak říká klasik Jára Cimrman: „Já mohu jen naznačovat“.