Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Partnerovi vadí mé děti: Zeptejte se ho na důvod.
Dobrý den, mohu vás požádat o názor? Dnes po dvouletém soužití mne partner opustil s tím, …
Lukáš Dastlík
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
12. 11. 2014
Dobrý den,
mohu vás požádat o názor? Dnes po dvouletém soužití mne partner opustil s tím, že si musí ujasnit, co vlastně chce. Řekl mi, že mě miluje a nepokládá náš vztah za nefunkční, ale že mu vadí mé děti. Nedovedu si prý představit, jak je těžké žít s dětmi, které nejsou jeho. Nevěděl prý, než se k nám nastěhoval, co to obnáší.
Milujeme se celým srdcem, já myslela, že vztah je naprosto báječný (společné vize, zájmy) a zčistajasna tenhle šok. Ráda bych jen věděla, co je tak těžké v našem soužití s dětmi. Podotýkám, že dětmi ho nijak nezatěžuji, nechci po něm žádnou s dětmi související aktivitu.
Je možné, že na děti žárlí? Nebo to souvisí s jeho dětstvím (maminka jemu žádnou lásku nedávala a zázemí už vůbec ne)? Nechci o tenhle vztah přijít, ale na škemrání jsem hrdá. Já totiž nepotřebuji partnera pro finance, ale pro pevná záda. Děkuji.
Petra

Názor odborníka
Dobrý den,
předně si sedněte s ním a vámi pokládané otázky či domněnky položte jemu. Pokud není schopen nebo ochoten vám na ně odpovědět, buď je v této oblasti „nezralý“, nebo se bojí vám říci plnou pravdu do očí.
Ano, na děti může žárlit, stejně tak to může souviset s jeho dětstvím, ale také s něčím jiným (např. s tím, že jeho ideálem může být vztah pouze s jeho dětmi a dříve si to plně nepřiznal či neuvědomoval, nebo může být nespokojen s vámi a toto je jen jednoduchá zástěrka). Vymyslet by se dalo více dalších důvodů. Důležité ale není, co my vymyslíme za teoretické možnosti, ale co jemu přijde tak těžké na společném soužití s vámi a dětmi.
Dětmi ho sice přímo zatěžovat nemusíte, může ho ale zatěžovat i to, že se jim věnujete vy a on je v tu chvíli „na druhé koleji“. Je třeba si uvědomit, že způsob trávení dne je vždy odlišný bez dětí a s nimi, ať se o ně stará kdokoli.
Výrok, že se milujete celým srdcem, je také trochu zavádějící. Každý to samozřejmě můžeme chápat jinak, ale pro mě by to znamenalo, že je partner schopen a ochoten přijmout vztah i s dětmi.
Plně podporuji to, že nechcete škemrat, nemělo by to cenu a největší šanci ho získat (zpět) máte, když on zjistí, o co přijde bez vás (i s dětmi).
Moc vám fandím, hezké dny.
Lukáš Dastlík