Vkládání dotazů již není povoleno.
Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Přílišná přecitlivělost: Nenechte se zrazovat od řešení problému.
Dobrý den, jmenuji se Kristýna a je mi 18 let, jsem ve znamení ryby. Skoro dva roky chodím…
Lukáš Dastlík, Psycholog
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
Dobrý den,
jmenuji se Kristýna a je mi 18 let, jsem ve znamení ryby. Skoro dva roky chodím s přítelem (býk).
Jsem strašně přecitlivělá, nejvíc mě bolí, když rodiče jen zvýší hlas nebo se jim něco na mě nelíbí. Ještě víc než rodiče mi ubližuje přítel, samozřejmě nechtěně, vším co řekne. Denně mám pocit, že se chová jinak a něco se děje, není den, kdy bych se nerozbrečela a nemyslela si, že mě přestal milovat nebo jsem mu ukradená.
Přítel je z toho už zoufalý a já docela taky, bojím se, že díky této blbé vlastnosti může jednou skončit náš vztah. Nejhorší je, že jsem každým dnem citlivější a citlivější. Na partnerovi jsem strašně moc závislá, nejím, nemluvím, neusmívám se, když třeba jen na dva dny odjede.
Strašně s tím chci něco dělat, přemýšlela jsem nad návštěvou psychologa, ale přítel tvrdí, že to vůbec nepotřebuju, že to zvládáme a miluje mě takovou, jaká jsem. Já ten pocit samozřejmě nemám, tak to zkouším zatím takhle přes internet. Chtěla bych se trochu odpoutat od přítele a zbavit se své přecitlivělosti. Pomůžete mi prosím? Děkuji.
Kristýna

Názor odborníka
Dobrý den, Kristýno,
takto pomoci na dálku s osobnostním nastavením asi úplně nejde, myslím si, že návštěva psychologa nebo někoho jiného, kdo by s vámi mohl na daných věcech pracovat, by bylo asi lepší řešení.
V popisu situace je pro mě několik rozporů – přítel je zoufalý, zároveň tvrdí, že pomoc nepotřebujete, zraňuje vás vším, co řekne, zároveň vás miluje takovou, jaká jste. Z toho se těžko dostává bez vnější podpory a hlubšího rozboru.
Mohlo by vás zajímat
Zaseknutí ve vztahu
Cítíte, že už dlouho dáváte víc, než dostáváte. Přesto se od druhého nedokážete odpoutat.
Přečíst článek
Důležité mi také přijde to, jak se cítíte vy, a ne, co vám říká přítel. Pokud vy spokojená nejste a chcete to řešit, jděte a nenechte se nikým zrazovat. Čím dříve se člověk začne rozvíjet či spíše vědomě poznávat a přijímat či měnit, tím výhodnější to je pro další životní volby na všech frontách.
Hodně štěstí.
Lukáš Dastlík
Odemknout celý web
od 104 Kč měsíčně
• Tisíce článků
• Audioverze článků
• Videa z přednášek
• Audiobooky
Podpořit a připojit se