Naše audiobooky
Vyberte si své téma Přístup k hlavnímu obsahu

Nenásilná komunikace

Naučme se mluvit tak, abychom si navzájem rozuměli. Pomohou čtyři principy nenásilné komunikace.

Andrea Novotná

Andrea Novotná
Publicistka

20. 6. 2017

Komunikace by měla být dialogem – rozhovorem dvou (nebo více) osob. Proud slov by se měl ubírat směrem k druhému. Ten by měl tento proud přijmout, rozmyslet si a pochopit, co chtěl druhý člověk říct, a až poté odpovídat. A stejným způsobem by výměna pokračovala dál… Jak často však něco takového slyšíme? Z komunikace se až příliš často stává jednostranný monolog, který si neklade za cíl vzájemné porozumění. Jako by se hlavním úkolem stalo hlásání vlastní „neomylné“ pravdy. Je paradoxní, že ve světě, který tak hojně proklamuje relativní platnost názorů, pojmů a hodnot, hraje prim monologický způsob komunikace.

Tento článek si mohou přečíst jen předplatitelé.

Chcete-li pokračovat ve čtení, vyberte si jednu z variant předplatného.

Otevřete si přístup k celému obsahu Psychologie.cz.
Je v něm víc, než si myslíte. Stejně jako ve vás.

Jsem předplatitel: přihlásit se

Co s předplatným získáte?

  • Přístup k tisícům článků
  • Audio verze článků
  • Autorské a tematické audiobooky
  • Videozáznamy přednášek a online kurzy
  • Poradnu vedenou odborníky
Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.