13. 2. 2019
Skrčená záclona, příliš dlouhé nehty, šimrající vlasy, moucha na míse s ovocem… Každý z nás si jich občas všimne. Většina z nás jim věnuje myšlenku a dál je s menším či větším úspěchem ignoruje, někteří problém nějakým způsobem řeší, a když ho vyřeší, věnují se důležitějším věcem. Pro dvě nebo tři procenta populace, včetně dětí, důležitější věc neexistuje. Moucha dokáže zaměstnat jejich mozek na celé hodiny, zavinit, že nic jiného v jejich hlavě prostor zkrátka nemá. A to přesto, že se SNAŽÍ na ni nemyslet.
Když měla moje dcera asi dva roky, začaly jsme si pravidelně před spaním číst. Oblíbila si nové příběhy Krtečka, což mě bavilo – sama jsem ho totiž jako dítě milovala a novinky mě zajímaly. Jenomže novinky nebyly novinkami dlouho. Dcerka se totiž rozhodla, že nic jiného číst nebudeme, a kontrolovala, jestli Krtečkovy příběhy vyprávím přesně tak, jak jsou napsané. Poznala i špatně intonovanou tečku. Postupně jsem se naučila celou knížku zpaměti a u vyprávění jsem přemýšlela, co budu dělat zítra k obědu a kdy už si konečně přečteme cokoli, jen ne tenhle příběh. Inovace totiž rozhodně nebyly vítány.
Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.
Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.
Chci předplatné