Obzvlášť citlivé dítě

Pět rad pro rodiče dětí, které ruší nedokonalý svět i vlastní tělo.

8:28
Kateřina Rychlá

Kateřina Rychlá
Psycholožka

13. 2. 2019

Skrčená záclona, příliš dlouhé nehty, šimrající vlasy, moucha na míse s ovocem… Každý z nás si jich občas všimne. Většina z nás jim věnuje myšlenku a dál je s menším či větším úspěchem ignoruje, někteří problém nějakým způsobem řeší, a když ho vyřeší, věnují se důležitějším věcem. Pro dvě nebo tři procenta populace, včetně dětí, důležitější věc neexistuje. Moucha dokáže zaměstnat jejich mozek na celé hodiny, zavinit, že nic jiného v jejich hlavě prostor zkrátka nemá. A to přesto, že se SNAŽÍ na ni nemyslet.

Když měla moje dcera asi dva roky, začaly jsme si pravidelně před spaním číst. Oblíbila si nové příběhy Krtečka, což mě bavilo – sama jsem ho totiž jako dítě milovala a novinky mě zajímaly. Jenomže novinky nebyly novinkami dlouho. Dcerka se totiž rozhodla, že nic jiného číst nebudeme, a kontrolovala, jestli Krtečkovy příběhy vyprávím přesně tak, jak jsou napsané. Poznala i špatně intonovanou tečku. Postupně jsem se naučila celou knížku zpaměti a u vyprávění jsem přemýšlela, co budu dělat zítra k obědu a kdy už si konečně přečteme cokoli, jen ne tenhle příběh. Inovace totiž rozhodně nebyly vítány.

Odemknout celý web

od 104 Kč měsíčně

Články k poslechu

Nemysli, vnímej

Nemusíme všechno vyřešit. Cesta se před námi rozvine sama, budeme‑li pozorní.

14 min

Toxická pouta

Proč zůstáváme ve vztazích, které nám škodí? Není za tím neschopnost ani slabá vůle.

13 min

Sám sobě sabotérem

Někdy si největší klacky pod nohy házíme my sami. Proč to děláme?

11 min

Denní snění

Mysl se někdy zatoulá. Je opravdu takový problém, když nejsme produktivní?

7 min

Síla vcítění

Empatie může být lékem pro obě strany, když ji užíváme moudře.

14 min

13. 2. 2019

Načítá se...
Načítá se...
Načítá se...

Nejlépe hodnocené články

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.