Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Bývalý mě nechce vidět: Buďte upřímná, víc se dělat nedá.
Dobrý den, mám problém se svým bývalým přítelem. Rozešli jsme se před dvěma lety, oba jsme…
Pavel Král
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
29. 6. 2011
Dobrý den,
mám problém se svým bývalým přítelem. Rozešli jsme se před dvěma lety, oba jsme si ublížili a určitě máme oba v hlavě zmatek.
Já jsem se to snažila vyřešit tím, že jsem s ním o všem, co se stalo, chtěla mluvit. On to ale odmítal se slovy, že ho nezajímám. Že už mě nemiluje a nechce nic vědět. A tak jsem to vzala na vědomí. Chvíli to trvalo… proběhlo pár scén. Ale zhruba po roce se to obrátilo: když jsem ho potkala, ignorovala jsem ho já. Což zase bylo špatně… opilý mě obviňoval, že je to vše moje chyba, že jsem to zkazila a fyzicky mě napadl. To se stalo několikrát. A stávají se i případy, kdy jde za mými kamarády a vypráví jim to samé, co mně. Vždy je to v opilosti, jinak své emoce krotit umí: když vystřízliví, opět se tváří, že jsem nic. Ačkoliv se stalo, co se stalo
Mě tohle všechno mrzí a někdy v budoucnu bych s ním ráda zase vycházela… momentálně bohužel nevím, jak se mám zachovat a už vůbec nevím, co se mu honí v jeho mysli? Proč tohle dělá? To on náš vztah ukončil. Musím uznat, že mě celý tento proces psychicky hodně vyčerpává.
Tib

Názor odborníka
Dobrý den, Tib,
váš dotaz je bohužel velmi neurčitý. Píšete, že jste si s přítelem „oba ublížili“, ale nepíšete, co se stalo. Píšete sice, že vám řekl, že „už vás nemiluje, že ho nezajímáte, a že nechce nic vědět“, ale už nedodáváte, co k němu cítíte vy.
Možná, kdybyste byla konkrétnější, mohla by být konkrétnější i má odpověď. Dovolím si tedy trochu hádat. Podle toho, jak je váš dotaz koncipován, soudím, že bývalý přítel je ten, kdo je víc ublížený a vy jste tedy ta, kdo víc ublížil; že se s vámi přítel rozešel kvůli něčemu, co jste udělala. Vy mu to chcete vysvětlit a jeho to nezajímá, nechce nic slyšet. Alespoň za střízliva. Když se opije, nedokáže pocit zranění ovládat a napadá vás a pomlouvá.
Pokud by to takto bylo, domnívám se, že jediné, co můžete udělat, je zkusit přítele kontaktovat. Když to nepůjde osobně, napsat  mu třeba dopis (nebo si najděte jinou cestu). Sdělit mu, že vás mrzí, co se stalo, ale že vás mrzí i to, co se děje teď. Že přese všechno, co se mezi vámi stalo, stojíte o nějaký normální vztah s ním. Že už to jsou dva roky, a že by bylo načase přestat se bát udělat něco s bariérou, která mezi vámi je.
Je možné, že to pomůže. Je také možné, že nikoli. Ale alespoň si budete moci říct, že jste pro řešení udělala vše, co se dalo a přestat se trápit.
Držím vám palce, abyste byla úspěšná.
Pavel Král
P.S. Takto jsem váš dotaz pochopil, je ale možné, že je vše úplně jinak. Pokud budete mít zájem, neváhejte mne kontaktovat buď prostřednictvím tohoto webu, nebo i soukromě.