Foto: Thinkstock.com

Zákazník vrací úder

Prodejci se učí, jak vás oblafnout. Vy se můžete naučit, jak jim odolat.

Nela G. Wurmová

Nela G. Wurmová
Psycholožka

15. 2. 2012

Obchodníci mají své metody. Donutí nás koupit i to, co vlastně nechceme, za zbytečně vysokou cenu. A co hůř - my si nakonec myslíme, jaký to byl výhodný nákup.

Nikomu se nechce kupovat věci, které vlastně nepotřebuje. Nikomu se nechce utrácet zbytečně mnoho peněz. A nikdo nemá rád, když se nechá reklamním trikem přimět ke koupi nějaké předražené zbytečnosti, která pár let jen zabírá místo v bytě, než ji konečně někdo vyhodí. A přesto často podléháme a z obchodu vyjíždíme s plným vozíkem, přestože jsme vyrazili jen pro máslo a rohlíky. Čím to je?

Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.

Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.

Chci předplatné
Už máte předplatné? Přihlaste se.

Články k poslechu

Lidoop v zrcadle

Martin Burget přináší zajímavosti z oboru psychologie.

11 min

Puberta online

Co trápí generaci přezdívanou někdy sněhové vločky? Nemají možnost úniku.

16 min

Úzkost jako rádce

Když se k hledání smyslu života postavíme čelem, zmírní se i naše úzkost.

9 min

Příliš mnoho mužů

Stydím se za počet svých sexuálních partnerů. Jak se s tím vypořádat?

9 min

Výčitkář

Budí ve vás pocity viny a současně dojem potřebnosti. Co je za tím?

17 min

15. 2. 2012

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.