Foto: Thinkstock.com

Zákazník vrací úder

Prodejci se učí, jak vás oblafnout. Vy se můžete naučit, jak jim odolat.

Nela G. Wurmová

Nela G. Wurmová
Psycholožka

15. 2. 2012

Obchodníci mají své metody. Donutí nás koupit i to, co vlastně nechceme, za zbytečně vysokou cenu. A co hůř - my si nakonec myslíme, jaký to byl výhodný nákup.

Nikomu se nechce kupovat věci, které vlastně nepotřebuje. Nikomu se nechce utrácet zbytečně mnoho peněz. A nikdo nemá rád, když se nechá reklamním trikem přimět ke koupi nějaké předražené zbytečnosti, která pár let jen zabírá místo v bytě, než ji konečně někdo vyhodí. A přesto často podléháme a z obchodu vyjíždíme s plným vozíkem, přestože jsme vyrazili jen pro máslo a rohlíky. Čím to je?

Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.

Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.

Chci předplatné
Už máte předplatné? Přihlaste se.

Články k poslechu

Jak čelit drzosti

Vlezlé otázky člověka snadno zaskočí. Naučte se je brát jako konverzační trenažér.

12 min

Kdy nenaslouchat

Kolik pozornosti druhému dát? Hodné holky a hodní kluci jsou někdy vstřícní až příliš.

10 min

Srdce ví

Marně hledáte lásku, blízkost, souznění? Cesta k lidem vede skrze naše nitro.

14 min

Úzkost z lidí

S emocemi se můžeme naučit zacházet. Co zvládneme sami a jak pomáhá psychoterapie?

13 min

Terapie akcí

Chci pohnout se svým životem, nebo se před ním v neustálém rozebírání skrývat?

14 min

15. 2. 2012

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.