Foto: Thinkstock.com

Zákazník vrací úder

Prodejci se učí, jak vás oblafnout. Vy se můžete naučit, jak jim odolat.

Nela G. Wurmová

Nela G. Wurmová
Psycholožka

15. 2. 2012

Obchodníci mají své metody. Donutí nás koupit i to, co vlastně nechceme, za zbytečně vysokou cenu. A co hůř - my si nakonec myslíme, jaký to byl výhodný nákup.

Nikomu se nechce kupovat věci, které vlastně nepotřebuje. Nikomu se nechce utrácet zbytečně mnoho peněz. A nikdo nemá rád, když se nechá reklamním trikem přimět ke koupi nějaké předražené zbytečnosti, která pár let jen zabírá místo v bytě, než ji konečně někdo vyhodí. A přesto často podléháme a z obchodu vyjíždíme s plným vozíkem, přestože jsme vyrazili jen pro máslo a rohlíky. Čím to je?

Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.

Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.

Chci předplatné
Už máte předplatné? Přihlaste se.

Články k poslechu

Tátova holčička, mámin kluk

Zde se rodí touha i žárlivost. Jak vidí tento formativní vztah moderní psychoanalýza?

14 min

Nechci tě tu

Projít konfliktem je náročné, ale mlčení vás vyčerpá ještě víc.

11 min

Cesta k vizím

Mít sny a přání je zdravé. Vyjadřujeme tím důvěru životu i sobě. Jen snít ale …

13 min

Nespravedlnost bolí

Jak žít ve světě, kde tolika lidem procházejí jejich špatné činy?

16 min

Jak se vzdalujeme

Nad ztrátou jsme zvyklí truchlit. Ale růst znamená nechávat minulost za sebou.

12 min

15. 2. 2012

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.