Foto: Thinkstock.com

Zákazník vrací úder

Prodejci se učí, jak vás oblafnout. Vy se můžete naučit, jak jim odolat.

Nela G. Wurmová

Nela G. Wurmová
Psycholožka

15. 2. 2012

Obchodníci mají své metody. Donutí nás koupit i to, co vlastně nechceme, za zbytečně vysokou cenu. A co hůř - my si nakonec myslíme, jaký to byl výhodný nákup.

Nikomu se nechce kupovat věci, které vlastně nepotřebuje. Nikomu se nechce utrácet zbytečně mnoho peněz. A nikdo nemá rád, když se nechá reklamním trikem přimět ke koupi nějaké předražené zbytečnosti, která pár let jen zabírá místo v bytě, než ji konečně někdo vyhodí. A přesto často podléháme a z obchodu vyjíždíme s plným vozíkem, přestože jsme vyrazili jen pro máslo a rohlíky. Čím to je?

Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.

Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.

Chci předplatné
Už máte předplatné? Přihlaste se.

Články k poslechu

Okovy duše

Je to už dávno, tak proč to pořád bolí? Jak pustit starou zátěž, kterou za …

9 min

Jak si lžeme

Lži prozrazují náš strach. Když ho poznáme, přestane nás řídit.

14 min

Strach z nepřijetí

Sociální fobie je naučená. Psychologie zná osvědčené způsoby, jak se z ní vymanit.

15 min

Lehkost bytí

Když nám chybí energie a chuť do života, ve skutečnosti postrádáme něco hlubšího.

10 min

Přátelská mysl

Naše mysl není autorita, kterou musíme slepě poslouchat.

9 min

15. 2. 2012

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.