Život pod kontrolou

Kdy se ze schopnosti naplánovat si všechny své úkoly stává problém?

8:40
Kamila Ryšánková

Kamila Ryšánková
Psycholožka

10. 10. 2019

„Chtěla bych být víc organizovaná a všechny své povinnosti včas zvládat.“ „Myslím, že by bylo vhodné, abych si začal věci lépe organizovat, mám v nich chaos.“ „Od uchazeče na pracovní pozici požadujeme schopnost organizovat si práci a uspořádat úkoly dle priorit.“ Jedná se opravdu o natolik ceněnou vlastnost, která vás učiní nadlidmi schopnými vše zvládat, nebo má organizovaný život i svá úskalí?

Organizovaností se rozumí schopnost mít ve věcech logickou strukturu, řád, pořádek a systém. Také se pod ní dá představit dosahování svých cílů dle předem stanoveného plánu. V současné době orientované na kariéru se pojem organizovaný člověk dává do souvislosti s úspěchem. Řada seberozvojových knih i kurzů chrlí výčty vlastností, které byste měli mít, abyste byli více organizovaní, a okamžitě k nim přihazují i metody, jak vašich vysněných vlastností dosáhnout a správně se jim naučit.

Pokračovat ve čtení

Odemknout celý web

od 104 Kč měsíčně

Články k poslechu

Co si dlužím

Sami vůči sobě jsme věřitelem i dlužníkem současně. Jak předcházet vyčerpání zdrojů?

8 min

Umění vypnout

Učím se být nejen on, ale také off – zastavit se včas, když bych toho …

9 min

Nikdo nejsme dost dobří

Hluboký pocit nedostatečnosti je základní lidská zkušenost.

12 min

Učím se nevědět

O profesních slepých uličkách začínající psycholožky píše Tereza Sladká.

7 min

Nemluvme o násilí

Jak mluvit s dětmi, aby se škola a svět staly bezpečnějším místem?

16 min

10. 10. 2019

Načítá se...
Načítá se...
Načítá se...

Nejlépe hodnocené články

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.