Život pod kontrolou

Kdy se ze schopnosti naplánovat si všechny své úkoly stává problém?

8:40
Kamila Ryšánková

Kamila Ryšánková
Psycholožka

10. 10. 2019

„Chtěla bych být víc organizovaná a všechny své povinnosti včas zvládat.“ „Myslím, že by bylo vhodné, abych si začal věci lépe organizovat, mám v nich chaos.“ „Od uchazeče na pracovní pozici požadujeme schopnost organizovat si práci a uspořádat úkoly dle priorit.“ Jedná se opravdu o natolik ceněnou vlastnost, která vás učiní nadlidmi schopnými vše zvládat, nebo má organizovaný život i svá úskalí?

Organizovaností se rozumí schopnost mít ve věcech logickou strukturu, řád, pořádek a systém. Také se pod ní dá představit dosahování svých cílů dle předem stanoveného plánu. V současné době orientované na kariéru se pojem organizovaný člověk dává do souvislosti s úspěchem. Řada seberozvojových knih i kurzů chrlí výčty vlastností, které byste měli mít, abyste byli více organizovaní, a okamžitě k nim přihazují i metody, jak vašich vysněných vlastností dosáhnout a správně se jim naučit.

Odemknout celý web

od 104 Kč měsíčně

Články k poslechu

Sanitka dobrých skutků

Chcete pomáhat, dělat lidem radost. Proč se to tak často pokazí?

11 min

Noční poselství

Sny jsou cenným zdrojem sebepoznání. Jak nepřeslechnout jejich sdělení?

20 min

Pružné já

Naučili jsme se, že některé naše vlastnosti okolí nevidí rádo. A tak žijeme omezeně.

8 min

Na spektru

Čtení knížky o autismu mě přimělo uvažovat o mých osobních zvláštnostech.

13 min

Co se děje s tátou

Se změnami a emocemi po narození dítěte se potřebují vyrovnat i muži.

8 min

10. 10. 2019

Načítá se...
Načítá se...
Načítá se...

Nejlépe hodnocené články

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.