Život pod kontrolou

Kdy se ze schopnosti naplánovat si všechny své úkoly stává problém?

8:40
Kamila Ryšánková

Kamila Ryšánková
Psycholožka

10. 10. 2019

„Chtěla bych být víc organizovaná a všechny své povinnosti včas zvládat.“ „Myslím, že by bylo vhodné, abych si začal věci lépe organizovat, mám v nich chaos.“ „Od uchazeče na pracovní pozici požadujeme schopnost organizovat si práci a uspořádat úkoly dle priorit.“ Jedná se opravdu o natolik ceněnou vlastnost, která vás učiní nadlidmi schopnými vše zvládat, nebo má organizovaný život i svá úskalí?

Organizovaností se rozumí schopnost mít ve věcech logickou strukturu, řád, pořádek a systém. Také se pod ní dá představit dosahování svých cílů dle předem stanoveného plánu. V současné době orientované na kariéru se pojem organizovaný člověk dává do souvislosti s úspěchem. Řada seberozvojových knih i kurzů chrlí výčty vlastností, které byste měli mít, abyste byli více organizovaní, a okamžitě k nim přihazují i metody, jak vašich vysněných vlastností dosáhnout a správně se jim naučit.

Články k poslechu

Bojím se znovu uvěřit

Rozchod, zrada, konec přátelství, nesplněné přání… Jak nezůstat ve stínu ztráty?

9 min

Když vina překáží

Někdy si dáváme za vinu i věci, za které nemůžeme. Proč to děláme a kudy …

42 min

Peklo v práci

Špatné vztahy v zaměstnání nás ničí. Jak si k sobě nepouštět víc, než je nutné?

14 min

Dohody ve vztahu

Mohou zůstat nevyslovené, přesto podle nich žijeme. Jaké jsou ty vaše?

10 min

Škola empatie

Čím si vás získal učitel, na kterého dodnes v dobrém vzpomínáte?

8 min

10. 10. 2019

Načítá se...
Načítá se...
Načítá se...

Nejlépe hodnocené články

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.