Život pod kontrolou

Kdy se ze schopnosti naplánovat si všechny své úkoly stává problém?

8:40
Kamila Ryšánková

Kamila Ryšánková
Psycholožka

10. 10. 2019

„Chtěla bych být víc organizovaná a všechny své povinnosti včas zvládat.“ „Myslím, že by bylo vhodné, abych si začal věci lépe organizovat, mám v nich chaos.“ „Od uchazeče na pracovní pozici požadujeme schopnost organizovat si práci a uspořádat úkoly dle priorit.“ Jedná se opravdu o natolik ceněnou vlastnost, která vás učiní nadlidmi schopnými vše zvládat, nebo má organizovaný život i svá úskalí?

Organizovaností se rozumí schopnost mít ve věcech logickou strukturu, řád, pořádek a systém. Také se pod ní dá představit dosahování svých cílů dle předem stanoveného plánu. V současné době orientované na kariéru se pojem organizovaný člověk dává do souvislosti s úspěchem. Řada seberozvojových knih i kurzů chrlí výčty vlastností, které byste měli mít, abyste byli více organizovaní, a okamžitě k nim přihazují i metody, jak vašich vysněných vlastností dosáhnout a správně se jim naučit.

Články k poslechu

Síla vcítění

Empatie může být lékem pro obě strany, když ji užíváme moudře.

14 min

Jak zvířata léčí

Kontakt s domácími mazlíčky má přímý dopad na náš nervový systém.

7 min

Láska jako bezpečné pouto

Láska není jen emoce, ale hluboká potřeba bezpečného spojení.

13 min

Od touhy k závislosti

Proč nás může nový vztah zcela pohltit a kdy to začíná být problém?

7 min

Paradox velkých vztahů

Hluboké vztahy drží pohromadě maličkosti. Ptejte se na banality. Mluvte o drobnostech.

10 min

10. 10. 2019

Načítá se...
Načítá se...
Načítá se...

Nejlépe hodnocené články

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.