Vyberte si své téma Využívejte celý web: Předplatné

Znuděná generace

Dětství stálo za houby a dospělost koukám taky nebude nic moc.

Jan Kulhánek

Jan Kulhánek

20. 9. 2018

Řada rodičů se mi svěřuje s trápením, že jejich dospívající děti pořádně nic nebaví, v naplňování svého volného času jsou pasivní, jako by jim chyběla schopnost pro něco se nadchnout. Je to obecnější jev, nebo jen stesky několika náročných rodičů? A s čím se během konzultací svěřují sami dospívající?

Vyhledal jsem si zápisky z individuálních terapií s teenagery a rodinných sezení za poslední tři roky, kde se objevuje téma nudy, nezájmu o aktivní trávení volného času a nespokojenosti se životem dospívajícího. Samotného mě překvapilo, kolik jsem podobných sezení absolvoval.

O generaci adolescentů se říkávalo, že jsou kritičtí, rozzlobení, nespokojení, experimentující… Ale proč znudění? A proč tyto pocity narůstají právě v dnešní době, kdy je tolik možností, jak aktivně trávit volný čas? Proč dospívající nevidí, čemu všemu je dnes možné se věnovat? Teď jako bych citoval rodiče, lomící nad svými velkými dětmi rukama. A jejich synové a dcery na to odpovídají: „Vy tomu prostě nerozumíte.“

Pokračování článku je pouze pro předplatitele s plným přístupem. Chcete-li pokračovat ve čtení, pořiďte si předplatné na rok nebo na dva roky.

Máte koupené předplatné? Přihlašte se.

Půl roku bez archivu

600 Kč

Koupit jako dárek
  • Články a videa pro předplatitele vydaná v době trvání předplatného.
  • Audio verze článků vydaných v době trvání předplatného.
  • bez přístupu k článkům a videím vydaným před 20. 6. 2019
  • bez přístupu do Učebny
  • bez online poradny

Roční předplatné

1600 Kč

Koupit jako dárek
  • články pro předplatitele
  • audio verze článků
  • videa pro předplatitele
  • přístup do archivu
  • přístup do Učebny
  • online poradna

Přístup ke všemu, co jsme kdy pro předplatitele udělali.

Dvouleté předplatné

2500 Kč

Koupit jako dárek

Přístup ke všemu, co jsme kdy pro předplatitele udělali, na dva roky, výhodněji.

  • články pro předplatitele
  • audio verze článků
  • videa pro předplatitele
  • přístup do archivu
  • přístup do Učebny
  • online poradna
Zaplatit můžete platební kartou nebo bankovním převodem v korunách nebo v eurech.
Jan Majer
Jan Majer
vydavatel, šéfredaktor
Jan Smetánka
Jan Smetánka
vydavatel, manažer
„Staňte se součástí Psychologie.cz a využívejte celý web. Je v něm víc, než si myslíte. Stejně jako ve vás.“

Řekli o nás

Dalibor Špok

Dalibor Špok

Psycholog

Psychologie.cz je farmářský trh v nabídce webů o psychologii. Na zdejších stáncích najdete pestrost i zdravý selský rozum. A pro nás - farmáře - je zde radost výpěstky nabízet, protože zdejší zákazníci vědí, co chtějí, nejsou naivní, bývají znalí, někdy dokonce nároční. Nedokážu si představit skupinu lidí, pro kterou bych psal raději.

Pavel Špatenka

Pavel Špatenka

Hlubinná analytická terapie, sebepoznání.

Jak málo člověk ví o sobě samém. Jak málo se ve veřejném prostoru mluví o tom, co se v nás lidech odehrává. Čím více se doba vyhrocuje, tím spíše se snaží člověk porozumět tomu, co se to děje. Chce pochopit proč lidé jednají tak, jak jednají, chce vědět proč se věci dějí právě tak, jak se dějí. Chceme vědět, proč se tolik odcizujeme jeden druhému navzájem. Chceme být blíže jeden druhému a přitom nejsme blízko ani sami sobě. Proto vítám každý prostor, kde se o takových věcech může mluvit. O to více, pokud je otevřený, kultivovaný a nechává čtenářům prostor pro vlastní úsudek. Psychologie.cz taková je. Roste spolu s námi.

Nela G. Wurmová

Nela G. Wurmová

Psycholožka

Cením si toho, že lidé za serverem Psychologie.cz nedají na instantní návody na štěstí ani jednoznačná tvrzení o tom, jak se věci mají. Naopak nabízí čtenářům různé pohledy, jak se na dívat na sebe, vztahy i na okolní svět, a důvěřují jejich schopnosti najít si v nabídnuté mozaice to své.

Koupit předplatné

Pokud si nejste jisti, můžete se podívat na seznam videí a článků, které předplatné nabízí.