Pamatujete si na čistotou posedlého psychologa, který ve filmu Knoflíkáři v rámci terapie „ordinoval“ labilním pacientům důsledné opakování základních hygienických rituálů? Výrobce holicích strojků Gillette se rozhodl podobným způsobem léčit krizí zdecimovanou mužskou populaci západního světa. A také vlastní byznys, samozřejmě.
Firma Procter & Gamble se nadále nehodlá spokojit s tím, že si muži pomocí jejích produktů odstraňují vousy z tváře. Nestačí ani to, že od krku dolů se holí dnes již poměrně početná skupina metrosexuálů.
Podle nové reklamní kampaně Procter & Gamble nemají chlupy co dělat ani na těle „opravdových chapů“, kteří zatím měli z vymydlených hochů legraci. „I strom vypadá větší, když se okolo něj poseká křoví,“ hraje se v reklamě na citlivou notu.
Vzhledem k částkám investovaným do kampaně je pravděpodobné, že se podaří trend nastartovat a obrat z prodeje „prostředků péče o mužskou krásu“ vygeneruje už letos výrazně vyšší zisky. Loni v tomto odvětví podle Financial Times utratili Američané přes tři miliardy dolarů.
Je opravdu možné, že po roce 2010 bude v západním světě ochlupení hrudníku či intimních partií považováno obecně za estetický trapas, třeba jako chlupy v dámském podpaží? O tom rozhodnou ženy.
Holení těla je totiž časově náročné a muži jsou líní. A nabízí se dobrá výmluva – pohrávat si obden desítky minut v kouplně se svým zevnějškem je zženštilé. Co by ale pravý Muž neudělal pro milovanou ženu, když jí bude „svetr“ nahoře a „drn“ dole připadat odpudivý nebo buranský?
A co dál? Bude dalším marketingovým krokem kampaň za holé hlavy? Radost by to jistě udělalo tvůrcům seriálu Návštěvníci, jejichž vize budoucnosti byla dokonale plešatá (nejen ekonomy potěší, když se jejich proroctví naplní).
V tomto případě se ale budou trendy velmi pravděpodobně vyvíjet jinak. Nejznámější výrobce holicích strojků je totiž zároveň jedním z největších světových výrobců vlasové kosmetiky.