Foto: Thinkstock.com
odemčené

Chlupatý byznys

Dostanou se nám ekonomické zájmy kosmetického gigantu až do trenek?

Jan Majer

Jan Majer
Šéfredaktor Psychologie.cz

10. 4. 2009

Pamatujete si na čistotou posedlého psychologa, který ve filmu Knoflíkáři v rámci terapie „ordinoval“ labilním pacientům důsledné opakování základních hygienických rituálů? Výrobce holicích strojků Gillette se rozhodl podobným způsobem léčit krizí zdecimovanou mužskou populaci západního světa. A také vlastní byznys, samozřejmě.

Firma Procter & Gamble se nadále nehodlá spokojit s tím, že si muži pomocí jejích produktů odstraňují vousy z tváře. Nestačí ani to, že od krku dolů se holí dnes již poměrně početná skupina metrosexuálů.

Podle nové reklamní kampaně Procter & Gamble nemají chlupy co dělat ani na těle „opravdových chapů“, kteří zatím měli z vymydlených hochů legraci. „I strom vypadá větší, když se okolo něj poseká křoví,“ hraje se v reklamě na citlivou notu.

Vzhledem k částkám investovaným do kampaně je pravděpodobné, že se podaří trend nastartovat a obrat z prodeje „prostředků péče o mužskou krásu“ vygeneruje už letos výrazně vyšší zisky. Loni v tomto odvětví podle Financial Times utratili Američané přes tři miliardy dolarů.

Darujte předplatné

Koupit

Je opravdu možné, že po roce 2010 bude v západním světě ochlupení hrudníku či intimních partií považováno obecně za estetický trapas, třeba jako chlupy v dámském podpaží? O tom rozhodnou ženy.

Holení těla je totiž časově náročné a muži jsou líní. A nabízí se dobrá výmluva – pohrávat si obden desítky minut v kouplně se svým zevnějškem je zženštilé. Co by ale pravý Muž neudělal pro milovanou ženu, když jí bude „svetr“ nahoře a „drn“ dole připadat odpudivý nebo buranský?

A co dál? Bude dalším marketingovým krokem kampaň za holé hlavy? Radost by to jistě udělalo tvůrcům seriálu Návštěvníci, jejichž vize budoucnosti byla dokonale plešatá (nejen ekonomy potěší, když se jejich proroctví naplní).

V tomto případě se ale budou trendy velmi pravděpodobně vyvíjet jinak. Nejznámější výrobce holicích strojků je totiž zároveň  jedním z největších světových výrobců vlasové kosmetiky.

Odemknout celý web

od 104 Kč měsíčně

Články k poslechu

Mýtus znovuzrození

Ztráty otevírají prostor novému růstu. Zkusme se této zkušenosti otevřít.

8 min

Povinná pohoda

Ze samé snahy udělat sobě i druhým „hezké svátky“ můžeme skončit v křeči.

9 min

Freudovy Vánoce

Svátky oslovují naše nevědomí. Co by pod povrchem viděla psychoanalýza?

11 min

Pohlazení po duši

Jedna malá laskavost může změnit celý náš den. Včetně laskavosti k sobě.

14 min

Neztratit se ve vztahu

Na partnera se přirozeně napojujeme. Můžeme zažívat blízkost a zůstat sami sebou?

8 min

Jan Majer

Šéfredaktor Psychologie.cz

10. 4. 2009

Jan Majer

Šéfredaktor Psychologie.cz

Načítá se...
Načítá se...
Načítá se...

Nejlépe hodnocené články

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.