17. 4. 2019
„Ta nová přítelkyně od Petra vypadá jako milá holka!“ – „Jak mám zjistit, jaký je, když nemá žádnou profilovou fotku?“ Kdykoli, když si prohlížíme něčí profil, pohledem o profilový obrázek přinejmenším zavadíme a uděláme si o člověku podvědomý úsudek. Usmívá se na profilové fotce? Dívám se namísto obličeje na logo oblíbené kapely? Profilová fotka se řadí k nejdůležitějším prvkům účtů na sociálních sítích a má velkou sílu dopředu ovlivnit, co si o lidech budeme myslet. Jediným kliknutím, kterým fotku nastavujeme, říkáme světu, kdo jsme. Alespoň to vychází z nových studií zabývajících se zkoumáním lidské osobnosti a typem profilové fotky.
Psychologickými výzkumy se inspirovali personalisté, kteří při výběru zaměstnanců na nově obsazované pozice věnují pozornost nejen životopisům a motivačním dopisům, ale i sociálním sítím, kterým kraluje profilové foto. Sociální sítě jsou pro výběr potenciálních zaměstnanců bohatším zdrojem informací než životopis s dopisem, kde se člověk snaží co nejvíce idealizovat.
Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.
Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.
Chci předplatné