Život pod kontrolou

Kdy se ze schopnosti naplánovat si všechny své úkoly stává problém?

8:40
Kamila Ryšánková

Kamila Ryšánková
Psycholožka

10. 10. 2019

„Chtěla bych být víc organizovaná a všechny své povinnosti včas zvládat.“ „Myslím, že by bylo vhodné, abych si začal věci lépe organizovat, mám v nich chaos.“ „Od uchazeče na pracovní pozici požadujeme schopnost organizovat si práci a uspořádat úkoly dle priorit.“ Jedná se opravdu o natolik ceněnou vlastnost, která vás učiní nadlidmi schopnými vše zvládat, nebo má organizovaný život i svá úskalí?

Organizovaností se rozumí schopnost mít ve věcech logickou strukturu, řád, pořádek a systém. Také se pod ní dá představit dosahování svých cílů dle předem stanoveného plánu. V současné době orientované na kariéru se pojem organizovaný člověk dává do souvislosti s úspěchem. Řada seberozvojových knih i kurzů chrlí výčty vlastností, které byste měli mít, abyste byli více organizovaní, a okamžitě k nim přihazují i metody, jak vašich vysněných vlastností dosáhnout a správně se jim naučit.

Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.

Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.

Chci předplatné
Už máte předplatné? Přihlaste se.

Články k poslechu

Rozchod po terapii

Váš blízký „našel sám sebe“ a pro vás už v jeho životě není místo. Ani …

13 min

Neodolatelný průšvih

Víte, že vztah nikam nevede. Nebyl to první rozchod. Něco vás ale pořád táhne zpátky.

12 min

Konec strategie

V životě často padáme do jam, které jsme si vykopali sami. Jak z toho ven?

13 min

Můžu si za to?

Když okolí soustavně narušuje naše hranice, ztrácíme představu, co je normální.

12 min

Snažte se méně

Když se chce, všechno jde? Ne tak docela. Záleží na tom, co nás pohání.

11 min

10. 10. 2019

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.