Foto: Thinkstock.com

2. lekce: Pozorování těla a dechu

Pozorovat neznamená přemýšlet ani představovat si. Pavel Špatenka učí, co je a co není meditace.

Pavel Špatenka

Pavel Špatenka
Terapeut

27. 8. 2014

Při zaměření pozornosti na takzvanou kotvu můžeme vnímat a pozorovat některé z fyzických projevů našeho těla, kterých si jinak nevšímáme: napětí, tlak, chvění, svědění, teplo nebo chlad. Rozšiřujeme tak vnímání sebe sama. Když věnujeme plnou pozornost dechu, často se při tom ztrácíme, protože nádech a výdech je dynamický děj - vzniká, trvá a zaniká. Proto je vhodné propojit pozorování dechu s určitou částí těla, doporučuje MUDr. Pavel Špatenka.

Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.

Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.

Chci předplatné
Už máte předplatné? Přihlašte se.

Články k poslechu

Uzdravila mě láska

Teprve se současným partnerem jsem se osmělil překonat svou fobii ze sexu.

8 min

Zraněni lékařem

Je vám zle, cítíte bolest. Potřebujete pomoc, ale nenacházíte porozumění.

17 min

Na chvíli sama

Můj recept na péči o svou duševní pohodu zahrnuje ty nejobyčejnější věci.

7 min

Vysoce citlivé dítě

Jak se pozná vysoce citlivé dítě? Potřebuje ve škole zvláštní režim a úlevy?

14 min

Sebepoznávací maraton

Absolvovala jsem v rámci výcviku 24 hodin terapie v kuse. Jaké to bylo?

10 min

27. 8. 2014

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.