Potlačená agrese

Naučte se, jak se v pravý čas a přiměřeným způsobem rozzlobit.

8:20
Kristina Sarisová

Kristina Sarisová
Psycholožka

27. 5. 2019

Z audiobooku: Dobře se naštvat
Pokud jsme naštvaní, je zdravé to dát najevo. Otevřeným způsobem, nikoliv prostřednictvím různých kliček a výhybek. Je to přínosné jak pro nás, tak pro naše okolí. Pro nás z toho důvodu, že tuto tenzi nebudeme městnat v sobě a nebude mít vliv na naše další chování a prožívání, mnohdy i na naše zdraví. Pro okolí proto, že jasně dáme najevo, že se nás něco dotklo a nelíbí se nám to. Budeme tak lépe čitelní, eliminujeme tím vznik všelijakých nedorozumění způsobených nevyjádřenými emocemi a také tím nastavíme naše hranice.

Někdy si neuvědomíme, že jsme svým chováním nebo výrokem mohli někoho naštvat, a zrovna tak si to nemusí uvědomit člověk z našeho okolí vůči nám. Ano, v některých situacích se to jednoduše nehodí, nejsme v takové pozici, abychom své pocity mohli naplno projevit. Vypustit páru nám přinese více užitku než hromadit ji uvnitř. Mluvím o přiléhavém hněvu v návaznosti na konkrétní situaci a rovněž o jeho adekvátním projevu.

Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.

Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.

Chci předplatné
Už máte předplatné? Přihlaste se.

Články k poslechu

Klíč ke vztahům

Naučte se stavět na vzájemném respektu a porozumění. Jednoduše, prakticky.

14 min

Vysoce funkční deprese

Navenek vše zvládáte, máte spoustu aktivit, dobré vztahy. Uvnitř se ale cítíte úplně jinak.

12 min

Nespravedlnost v práci

Míň peněz, horší podmínky, neférové hodnocení. Jak se bránit?

11 min

Důvěřuj procesu

Změna se děje, i když není vidět. Mnohdy pomůže nechat věci jít jejich cestou.

16 min

Nemůžu tě mít

Vídáme se, jsme kamarádi. Nebo cítím něco víc? Jenže druhý už vztah má.

14 min

27. 5. 2019

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.