Síla kňourání

O tom, jaké jídlo nakoupíte, rozhodují i vaše děti. Všímejte si, jak snadno se necháte ovlivnit.

9:29
Kamila Ryšánková

Kamila Ryšánková
Psycholožka

17. 3. 2020

Nákup jídla může být velkou výzvou. Reklamy visí na každém rohu, pestrobarevné krabice lákají ke koupi. A když s sebou v obchodě máte i děti, je nákup jeden velký adrenalinový zážitek. „Mami, já chci ty kokinka s Elsou! Podívej se, tady je Mickey Mouse na oplatcích! Ty sušenky vypadají úplně jako auta z té pohádky, co jsme viděli včera!“ Děti chtějí velkou červenou krabici se sušenkami, cereálie plné cukru, z kterých se na ně zářivě usmívá oblíbený pohádkový hrdina, nebo oplatku jen proto, že má obal, na němž se mění při natočení obrázek. Doba strávená v obchodech se tak rodičům může často zdát nekonečná.

Nemusíte být ani rodiče, abyste se s tímto chováním v obchodních centrech setkali. Někdy se stačí rozhlédnout kolem sebe. U chladicích boxů se zcela nevinnými mléčnými výrobky může stát otec, který se úspěšně vyhnul všem uličkám se sladkostmi a hračkami, ale selhal na chytrém marketingovém tahu výrobců ovocných jogurtů.

Články k poslechu

Paradox změny

Změna se děje, když na ni přestaneme tlačit. Jak se tomuto stavu otevřít?

13 min

Protože jsme milovali

Ztráta bolí. Nedá se tomu vyhnout. Žal nás přivádí přímo k jádru naší bytosti.

9 min

Proč jsem neviditelná?

Můžeme být mezi lidmi, a přitom úplně sami. Chvíli nám to i vyhovuje. Jenže co …

10 min

Touha žít v lásce

Jak mohou nalézt harmonii homosexuálové vychovávaní v katolické víře?

18 min

Nedokonalá

Možná si to potřebujete přečíst ještě jednou: je v pořádku nebýt ve všem na jedničku.

10 min

17. 3. 2020

Načítá se...
Načítá se...
Načítá se...

Nejlépe hodnocené články

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.