17. 3. 2020
Nákup jídla může být velkou výzvou. Reklamy visí na každém rohu, pestrobarevné krabice lákají ke koupi. A když s sebou v obchodě máte i děti, je nákup jeden velký adrenalinový zážitek. „Mami, já chci ty kokinka s Elsou! Podívej se, tady je Mickey Mouse na oplatcích! Ty sušenky vypadají úplně jako auta z té pohádky, co jsme viděli včera!“ Děti chtějí velkou červenou krabici se sušenkami, cereálie plné cukru, z kterých se na ně zářivě usmívá oblíbený pohádkový hrdina, nebo oplatku jen proto, že má obal, na němž se mění při natočení obrázek. Doba strávená v obchodech se tak rodičům může často zdát nekonečná.
Nemusíte být ani rodiče, abyste se s tímto chováním v obchodních centrech setkali. Někdy se stačí rozhlédnout kolem sebe. U chladicích boxů se zcela nevinnými mléčnými výrobky může stát otec, který se úspěšně vyhnul všem uličkám se sladkostmi a hračkami, ale selhal na chytrém marketingovém tahu výrobců ovocných jogurtů.
Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.
Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.
Chci předplatné