Vyzkoušejte: Nová audio sekce
Vyberte si své téma Využívejte celý web: Předplatné
Ilustrace: Aron Wiesenfeld, http://www.aronwiesenfeld.com

Citová past

Je jednodušší vinit ze svých pocitů Facebook než tyto pocity přijmout za vlastní a zabývat se jimi přímo v sobě.

Petra Morvayová

Petra Morvayová

14. 12. 2017

Není nic nového, že uživatelsky nejoblíbenější jsou mezi námi lidmi entity, které mají schopnost rychle nás přenášet od nelibosti k libosti, od bolesti k potěšení. Facebook, obdobné sociální sítě a média jsou nové nástroje, které s touto znalostí naší povahy pracují a – stejně jako jiné úspěšné spotřebitelské společnosti – přicházejí s lákavou nabídkou uspokojení našich nejzákladnějších potřeb a nejmocnějších emocí. Sociální síť je nám téměř vždy k dispozici a stává se pro mnohé z nás první volbou rychlé změny nálad a úlevy od nejrůznějších stavů. Když se sociální sítě a naše potřeby potkají poprvé, jsme okouzleni a vypadá to téměř na dokonalé spojení. Jako bychom našli vhodnou platformu a partnery na ten druh „tance“, od něhož si slibujeme, že nám pomůže realizovat naplnění naší touhy: cítit se kdykoli a odkudkoli ve spojení s druhými, žádoucí a živí. Zatímco tyto naše nejvnitřnější touhy jsou zdravé a realistické, naše očekávání, jak se toho dá prostřednictvím sociálních sítí dosáhnout, mnohdy realistická a zdravá nejsou.

Pokračování článku je pouze pro předplatitele s plným přístupem. Chcete-li pokračovat ve čtení, pořiďte si předplatné na rok nebo na dva roky.

Máte koupené předplatné? Přihlašte se.

Půl roku bez archivu

600 Kč

Koupit jako dárek
  • Články a videa pro předplatitele vydaná v době trvání předplatného.
  • Audio verze článků vydaných v době trvání předplatného.
  • bez přístupu k článkům a videím vydaným před 10. 12. 2019
  • bez přístupu do Učebny
  • bez online poradny

Roční předplatné

1600 Kč

Koupit jako dárek
  • články pro předplatitele
  • audio verze článků
  • videa pro předplatitele
  • přístup do archivu
  • přístup do Učebny
  • online poradna

Přístup ke všemu, co jsme kdy pro předplatitele udělali.

Dvouleté předplatné

2500 Kč

Koupit jako dárek

Přístup ke všemu, co jsme kdy pro předplatitele udělali, na dva roky, výhodněji.

  • články pro předplatitele
  • audio verze článků
  • videa pro předplatitele
  • přístup do archivu
  • přístup do Učebny
  • online poradna
Zaplatit můžete platební kartou nebo bankovním převodem v korunách nebo v eurech.
Jan Majer
Jan Majer
vydavatel, šéfredaktor
Jan Smetánka
Jan Smetánka
vydavatel, manažer
„Staňte se součástí Psychologie.cz a využívejte celý web. Je v něm víc, než si myslíte. Stejně jako ve vás.“

Řekli o nás

Leona Dyrehauge

Leona Dyrehauge

Klinická psycholožka a psychoterapeutka

Pamatuju si, jak jsme se před mnoha lety potkali se zakladateli Psychologie.cz v kavárně a vymýšleli koncepci webu, o čem by se mělo psát a co by tak čtenáři ocenili. Ve vzduchu bylo cítit vzrušení a zápal pro věc. Říkala jsem si, že tohle půjde, že tihle chlapíci jsou moc milí a tvořiví. A taky že jo. Psychologie.cz funguje, jak pro nás psychology, tak pro čtenáře. A já to oběma stranám ze srdce přeju.

Pavla Koucká

Pavla Koucká

Psycholožka

Psychologie.cz zpřístupňuje psychologii široké veřejnosti a zároveň pomáhá dialogu mezi odborníky. Je srozumitelná, sympaticky odvážná i docela obyčejně lidská.

Kamila Thiele

Kamila Thiele

Psycholožka, psychoterapeutka

Myslím si, že na Psychologii.cz dostane čtenář daleko víc, než pro co si tam původně šel. Jedinečná je i v kultivovanosti diskuzí.

Koupit předplatné

Pokud si nejste jisti, můžete se podívat na seznam videí a článků, které předplatné nabízí.